انواع دستگاههای ژیوان

دستگاه گشت و نگهبانی

دستگاه گشت و نگهبانی

یکی از مهمترین برنامه های کاربردی این سیستم گشت، ایجاد یک برنامه کتبی برای بررسی مکان ها و مناطق است.

سیستم گشت زنی با قرار دادن تگ های خاص در مکان های مورد نظر، برنامه ریزی را از لحاظ فضا و زمان برای بازدید از نگهبانان برنامه ریزی می کند.

یکی از نگرانی های سر از مجموعه های بزرگ، کیفیت حفاظت از مجموعه و سلامت محیطی است. در حال حاضر این سوال مطرح می شود که چگونه فناوری می تواند به ما در بخشی از گشت و گارد کمک کند؟

یک دستگاه گشت زنی چیست؟

سیستم گشت زنی (همچنین به عنوان سیستم گشت زنی شناخته می شود) یک سیستم مرکزی برای اتوماسیون فرآیندهای گشت زنی در مناطق کنترل است.

در واقع، به جای شناسایی سنتی و گشت زنی، گارد از سیستم برای خودکار سازی استفاده می کند.

با استفاده از دستگاه های شناخته شده به عنوان دستگاه های گشت، هر مجتمع می تواند مدیریت بهتر برای کنترل مناطق حفاظت شده و همچنین بازرسان خود را داشته باشد.

چگونه سیستم گشت زنی کار می کند؟

فناوری توانسته است به شرکت ها و سازمان ها در زمینه گشت زنی و گارد کمک کند.

در طول گارد و گشت زنی، گارد فضایی موظف به بازدید از مناطق در حین گشت زنی است. پس از همه، یک مسیر گشت و گذار وجود دارد که باید توسط محافظان محافظت مورد بررسی قرار گیرد.

مهمترین سوال در سیستم گشت زنی نگهبان این است که چگونه اطمینان حاصل کنید که نگهبان یا نگهبانان به طور مداوم از همه مکان ها بازدید کنند؟

در حقیقت، یک مکانیزم مدیریت مجموعه ای لازم است تا اطمینان حاصل شود که هیچ نقطه بررسی در طول گشت از دست رفته است.

در اینجا تجهیزات نظارتی می آید.برای این منظور از پاسگاه ها استفاده می شود و برای اطمینان از گشت زنی کامل در همه نقاط. با استفاده از نقاط کنترل ، نگهبان مجبور می شود به هر نقطه ای برود و حضور خود را در آن لحظه ثبت کند.

با استفاده از این روش ، نگهبان موظف است با بررسی با دستگاه گشت ، حضور خود را در آن مکان ها در لحظه های خاص اعلام کند.

بنابراین به راحتی با استفاده از نرم افزار نظارت ، می توانید به راحتی زمان و مکانهایی را که نگهبان بررسی کرده است مشاهده کنید. همچنین می توانید گزارش های لازم را برای هر یک از آنها به طور جداگانه از سیستم کنترل گشت داشته باشید.

دستگاه گشت شرکت Javan یکی از دستگاه های باکیفیت در منطقه ذخیره و محافظت است.

این دستگاه از مارک های RFID استفاده می کند. نحوه کار دستگاه این است که ابتدا باید برچسب های RFID یا بلوتوث را در مکانهایی که باید دستکاری یا محافظت شوند نصب کنید.

پس از نصب در مکان های مورد نظر ، نگهبان یا سرپرست این مجموعه می تواند شروع به انجام یورش در مکان های مورد نظر کند. هنگامی که در هر نقطه گشت می زنید ، نگهبان باید دستگاه را به هر تعیین در هر مکان نزدیک کند.

نکته مهم در این رابطه این است که قبل از خواندن هر برچسب ، باید با قرار دادن اثر انگشت روی دستگاه ارائه شود. به این ترتیب ، در زمان مورد نظر ، وی از حضور گاردین خبر خواهد داد.

بنابراین ، شناخت بهترین تجهیزات امنیتی و همچنین ویژگی های آنها برای انتخاب دستگاهی که کاملاً مناسب برای کار و جمع آوری شما باشد ، مهم است.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم شما را با سه دستگاه از بهترین دستگاه های موجود در بازار ایران معرفی کنیم.در هر بخش، ما سعی خواهیم کرد تا ویژگی های اصلی هر دستگاه را به طور کامل بررسی کنیم تا بتوانیم تمام ویژگی های آنها را بدانیم و نحوه کار و عملکرد آنها را بدانیم.

بر اساس آنچه تکنولوژی تولید می شود، این دستگاه ها را می توان به دو دسته مختلف تقسیم کرد:

  • دستگاه های نظارتی با اثر انگشت
  • دستگاه گشت زنی ساده (بدون اثر انگشت)

در ایران، شما می توانید دستگاه های مختلف را از هر دو نوع بالا پیدا کنید. در این مقاله سعی کردیم شما را با دو مورد از بهترین این دستگاه ها معرفی کنیم.

در بخش اول ما دو دستگاه از بهترین دستگاه های گشت زنی را ارائه خواهیم داد و سپس یکی از بهترین طبقه متوسط را از نظر قیمت در نظر خواهیم گرفت.

ما بهترین سیستم های گشت زنی را با سنسورهای اثر انگشت ارائه می دهیم

این سیستم ها توانایی به راحتی اثر انگشت را از کارکنان ذخیره می کنند و آنها را تنظیم می کنند و آنها را در حالی که در وظیفه بازرسی قرار می گیرند، ضبط می کنند.

در این دستگاه ها، اثر انگشت معمولا در حافظه دستگاه با یک سنسور خازنی بر روی دستگاه ذخیره می شود.

ابتدا کل منطقه یا مسیر را برای نگهبانان تعیین کنید. ایستگاه های بازرسی ساده و خاص یک قطعه به نام تگ قرار می گیرند. این دستگاه توانایی شناسایی این نشانه ها را با سیستم RFID خود دارد.

با شناخت این برچسب ها، در حال حاضر آسان است که لحظه ای از حضور گارد را ضبط کنید و مراقب باشید که چه نقطه ای وجود دارد.

در محل هر علامت، نگهبان برای اولین بار انگشت سنسور را قرار می دهد، و در نتیجه زمان دقیق و مکان خود را در طول گشت برای محافظت از محل ثبت می کند.

بر اساس نوع تکنولوژی مورد استفاده و بسته به نوع ظرفیت و قیمت آنها، محصولات زیر را به عنوان بهترین در بازار ایران انتخاب کرده ایم.در زیر هر کدام را به صورت جداگانه معرفی می کنیم.

دستگاه WM5000X1

اولین وسیله ای که ما به عنوان یکی از بهترین سیستم های گشت هوشمند انتخاب کردیم دستگاه اثرانگشت wm5000x1 است.

این دستگاه یکی از بهترین حسگرهای اثر انگشت موجود در بازار را دارد. ابعاد این دستگاه 160 در 50 در 24 میلی متر است که اندازه آن را برای در دست گرفتن راحت بسیار مناسب می کند.

این دستگاه دارای صفحه نمایش OLED بسیار پیشرفته است. همچنین یکی از قابل توجه ترین مزایای این دستگاه پخش صدا برای پیام های صوتی دستگاه است.

یکی از ویژگی های بسیار خوب دستگاه وجود لرزش روی آن است. علاوه بر این، وزن دستگاه حدود 314 گرم است. که آن را به یکی از مفیدترین و سبک ترین وسایل حفاظتی تبدیل می کند.

برای اینکه نشانه ها به راحتی قابل خواندن باشند، باید دستگاه را تا 10 سانتی متر به آنها نزدیک کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، این دستگاه از RFID برای خواندن برچسب ها استفاده می کند. علامت گذاری روی این دستگاه دارای RFID 125 کیلوهرتز است.

یکی از ویژگی های فنی این دستگاه استاندارد IP67 است که باعث می شود دستگاه هم در برابر رطوبت و هم در برابر گرد و غبار بسیار مقاوم باشد.

طی تست های فنی این دستگاه مشاهده می شود که دستگاه به داخل آب پرتاب شده و پس از خارج کردن آن از آب، دستگاه بدون مشکل به کار خود ادامه می دهد. بدنه تمام فلزی این دستگاه باعث شده تا پوشش بیرونی کاملاً مناسبی در برابر هر نوع عوامل محیطی داشته باشد.

باتری 2000 میلی آمپری این دستگاه به کاربر امکان استفاده طولانی مدت از این دستگاه را می دهد. در استفاده معمولی این باتری تا 45 روز قابل شارژ و استفاده است.سیستم کنترل گشت چگونه کار می کند

کار روی این دستگاه بسیار ساده است و نگهبان می تواند به راحتی حضور خود را در مناطق حفاظت شده ثبت کند.

مراحل زیر برای ثبت حضور نگهبان انجام خواهد شد:

نگهبان در پاسگاه های بازرسی حضور دارد. اثر انگشت خود را در دستگاه وارد می کند و سپس دستگاه را به علائم RFID نزدیک می کند.

در این بخش ، اثر انگشت دوباره گزارش شده است. اکنون برای ضبط آن باید رویداد یا رویداد مورد نظر را انتخاب کنید.

مراحل فوق هنگام حضور در یکی از پاسگاه ها تکرار می شود.

نرم افزار گشت شامل چه ویژگی هایی است؟

اولین ویژگی ای که به طور خلاصه در بخش قبلی ذکر شد ، امکان ثبت زمان حضور در نگهبانان ، در مکانهایی است که علائم مختلف در آن قرار دارد.

اما وظیفه اصلی این نرم افزار علاوه بر مورد اطلاعات بازرسی ، امکان به دست آوردن گزارش های مفید مختلف از مدیریت مجموعه است.

از آنجا که بسیاری از دستگاه های گشت خارجی هستند ، بخش اعظم نرم افزار آنها نیز به زبان انگلیسی است. تعداد کمی از دستگاه های موجود دارای نرم افزار فارسی برای گشت و نگهبان هستند.

باید در نظر داشته باشید که قبل از خرید دستگاه ، باید اطمینان حاصل کنید که این نرم افزار فارسی است. همچنین باید بدانید که گزارش های ارائه شده توسط دستگاه برای مجموعه شما مناسب است.

اگر این گزارش ها را دوست ندارید ، می توانید از تیم اجرای نرم افزار بخواهید گزارش های لازم را برای شما تنظیم کند. البته این قطعاً هزینه شما را برای شما خواهد داشت ، اما باعث افزایش کارایی و کنترل شما در مدیریت بهتر این سیستم می شود.

دستگاه گشت از چه فناوری استفاده می کند؟

نحوه کار دستگاه و فناوری برچسب زدن بسیار جالب است.از فناوری RFID برای اتصال سخت افزار دستگاه به برچسب ها استفاده می شود.

همانطور که می دانید RFID مخفف عبارت Radio Frequency Identification است که در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد.

در واقع می توان این فناوری را به عنوان سیستم تشخیص امواج رادیویی به فارسی ترجمه کرد. در واقع، این فناوری می تواند با تبادل اطلاعات با یک برچسب یا کارت با شناسایی بی سیم دستگاه های کنار آن شروع شود. این فناوری می تواند داده ها را با استفاده از سیگنال های الکترومغناطیسی و همچنین الکترونیکی بنویسد و بخواند.

در واقع دستگاه نظارتی با استفاده از شناسایی برچسب می تواند با استفاده از فناوری RFID با آنها ارتباط برقرار کرده و شروع به خواندن داده ها از آنها کند.

به این ترتیب به راحتی می تواند اطلاعات تگ را ثبت کند.

ویژگی های سخت افزاری این دستگاه ها چیست؟

سخت افزار دستگاه های حفاظت کنترلی می تواند ویژگی های متفاوتی داشته باشد. این دستگاه ها عموما دارای باتری هایی هستند که طول عمر خوبی دارند و دستگاه ها عملا قابل شارژ هستند.

علاوه بر این، بسیاری از دستگاه ها قابلیت لرزش یا لرزش بر روی دستگاه را دارند تا به گارد هشدار دهند. برخی از آنها همچنین می‌توانند پیام‌های صوتی تولید کنند که می‌توان از آنها برای اطلاع دادن به متولی در مورد فرآیند استفاده کرد.

بسیاری از آنها چراغ قوه دارند. این کار نگهبان را در هنگام حمله شبانه راحت تر می کند. به این ترتیب نگهبان می تواند به راحتی به مکان های مورد نظر رفته و به راحتی در تاریکی سرکشی خود را انجام دهد.

منبع: دستگاه گشت و نگهبانی